Synpunkter och klagomål
EP Bank strävar efter att utveckla bankens tjänster. En viktig del i detta är hanteringen av eventuella klagomål och missnöjesyttringar gällande våra tjänster.
Rapportera misstankar
EP Bank eftersträvar transparens och hög affärsetisk nivå vilket inbegriper efterföljande av gällande interna regler och externa lagar. Bankens interna kontroller, processer och rutiner har utformats för att i möjligaste mån identifiera och förebygga tjänstefel, bedrägeri eller andra oegentligheter. Ytterligare ett steg i strävan att uppnå en hög affärsetisk nivå är att möjliggöra för kunder, partners eller andra externa personer möjligheten att anmäla missförhållanden som kan ha uppstått i kontakt med banken och dess anställda. Banken har i det syfte ett visselblåsarsystem som kan användas för att rapportera exempelvis kränkningar av mänskliga rättigheter, bedrägerier eller andra oärliga, olagliga eller oaktsamma beteenden samt andra brott mot externa lagar och regler eller interna regelverk. Tvistefrågor och missnöjdheter ska anmälas som klagomål i enlighet med klagomålshanteringsrutinerna.
Rapportera misstankar här